9 Kasım 2009 Pazartesi

Bonita Ben Ayrılmak İstiyorum




Türk sinemasının sevdiğim yönetmenlerinden biridir Çağan Irmak. Şahsi kanaatimce en güzel filmi Mustafa Hakkında Herşey'dir. "Bonita Ben Ayrılmak İstiyorum" ise geçen sezonun ses getiren ve popüler filmi Issız Adam'dan hareketle atılmış bir başlık. Bonita, İspanyolca'da ada demek, La Isla Bonita ise güzel, hoş ada. Madonna'nın bilinen, eskimeyen ve dinledikçe insanın yüzünde gülümseme bırakan parçasında aşağıdaki ifadeler geçer:



San Pedro'ya aşığım
Denizden esen ılık rüzgar bana seslendi
Seni seviyorum dedi
Bu günlerin bitmemesi için dua ettim
Çok hızlı gitti

Güneşin gökyüzünü ısıttığı bir yerde olmak istiyorum
Siesta zamanı olduğu zaman gidip izleyebileceğin bir yer
Güzel yüzler, üzüntü olmayan bir dünya
Bir kızın bir erkeği, bir erkeğinse bir kızı sevdiği bir yer...

Yukarıdaki mısralar da bir nevi filmin özeti gibi. Yitip giden bir aşk, geçmişe özlem, sevginin aynı zamanda karşılıklı olarak tezahür edememesi. Yapılması gereken tek şey var, yukarıdaki San Pedro yazan yerlere İstanbul'u çağrıştıran ifadeler eklemek.

"Genç bir kız gözleri çöle benzeyen
Hepsi dün gibi görünüyor (dün gibi aklımda) çok uzak değil..."

1 yorum:

  1. çok etkileyici. hiç bu şarkıyla o filmi bir arada düşünmemiştim. zekice

    YanıtlaSil